Author Topic: How to write on texture with a font?  (Read 79 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tiranas

  • Friends
  • Gentleman (Lady)
  • *
  • Posts: 46
  • Reputation 14
  • Совсем Тёмный.
How to write on texture with a font?
« on: July 05, 2018, 05:35:05 AM »
Please, specify a piece of a code how to write on texture, and that I in examples, found nothing.
Людям с более широким кругозором ведомо, что четкой границы между реальным, действительным и ирреальным воображаемым не существует, что каждый из нас, благодаря тонким физиологическим и психологическим различиям, воспринимает все явления по-своему. (Говард Филлипс Лавкрафт)

Offline Vuvk

  • Friends
  • Baron (-ess)
  • *
  • Posts: 326
  • Reputation 27
  • Lokemundux Desco Domus Shaantitus
Re: How to write on texture with a font?
« Reply #1 on: July 05, 2018, 07:13:40 AM »
Hello. You can look the example "39_Texture_Blending" for do that.

Code: [Select]
pixels = wLockTexture( TextureA )

for i = 0 to 4095
    *pixels = wMakeARGB(255,255,0,0)
    pixels += 1
next i

wUnlockTexture( TextureA )


Or you want write a TEXT on a texture?
« Last Edit: July 05, 2018, 07:28:03 AM by Vuvk »
Crudux Cruo!

Offline Tiranas

  • Friends
  • Gentleman (Lady)
  • *
  • Posts: 46
  • Reputation 14
  • Совсем Тёмный.
Re: How to write on texture with a font?
« Reply #2 on: July 05, 2018, 01:27:16 PM »
Hello. You can look the example "39_Texture_Blending" for do that.
Vuvk link - Thanks for the answer.

no, no, no... Text to Texture
Code: [Select]
Dim nFont as wFont
nFont = wGetFontTTF("./data/courbd.ttf", 19, TRUE, TRUE)
Dim nTexture As wTexture
nTexture = wGetTexture( "../data/1.jpg" )
' "Helo World!" -> nTexture
'--------------------
... ???
'--------------------

« Last Edit: July 17, 2018, 09:21:03 PM by Tiranas »
Людям с более широким кругозором ведомо, что четкой границы между реальным, действительным и ирреальным воображаемым не существует, что каждый из нас, благодаря тонким физиологическим и психологическим различиям, воспринимает все явления по-своему. (Говард Филлипс Лавкрафт)

Offline Vuvk

  • Friends
  • Baron (-ess)
  • *
  • Posts: 326
  • Reputation 27
  • Lokemundux Desco Domus Shaantitus
Re: How to write on texture with a font?
« Reply #3 on: July 05, 2018, 01:37:14 PM »

I think the engine does not have functions now for do that in one simple step. But you may do that with magic:
1. Draw a texture on your screen as 2d quad
2. Print a text on the screen
3. Render the screen to your texture (look the example "33_Render_To_Texture")
4. Create new texture by copying per pixels from the texture created early  ;D
« Last Edit: July 05, 2018, 01:46:21 PM by Vuvk »
Crudux Cruo!

Offline Tiranas

  • Friends
  • Gentleman (Lady)
  • *
  • Posts: 46
  • Reputation 14
  • Совсем Тёмный.
Re: How to write on texture with a font?
« Reply #4 on: July 05, 2018, 02:26:13 PM »
Vuvk

Thanks a lot! I will think.

Людям с более широким кругозором ведомо, что четкой границы между реальным, действительным и ирреальным воображаемым не существует, что каждый из нас, благодаря тонким физиологическим и психологическим различиям, воспринимает все явления по-своему. (Говард Филлипс Лавкрафт)

Offline Nikolas - WS3D Developer

  • Programmer
  • Global Moderator
  • Marquess
  • *
  • Posts: 847
  • Reputation 53
Re: How to write on texture with a font?
« Reply #5 on: July 06, 2018, 07:00:33 AM »
Hi, Tiranas!

You can still do this:
1) Create a text Billboard
2)Take the material number 0
3)Take the texture of the material number 0
4)Copy this texture
5)Use it for your own purposes.
Под лежачий камень мы всегда успеем...

Offline Tiranas

  • Friends
  • Gentleman (Lady)
  • *
  • Posts: 46
  • Reputation 14
  • Совсем Тёмный.
Re: How to write on texture with a font?
« Reply #6 on: July 06, 2018, 10:34:35 AM »
Nikolas - WS3D
I thank!
Людям с более широким кругозором ведомо, что четкой границы между реальным, действительным и ирреальным воображаемым не существует, что каждый из нас, благодаря тонким физиологическим и психологическим различиям, воспринимает все явления по-своему. (Говард Филлипс Лавкрафт)

Offline Tiranas

  • Friends
  • Gentleman (Lady)
  • *
  • Posts: 46
  • Reputation 14
  • Совсем Тёмный.
Re: How to write on texture with a font?
« Reply #7 on: July 07, 2018, 08:33:01 AM »
Nikolas - WS3D Developer
Your option returns with Billboard - all picture with a font.
And still wAddBillboardTextSceneNode - does not support TTF fonts.
Code: [Select]
Dim Shared As wNode title_ent
   title_ent = wAddCubeSceneNode(25.0)
   wSetNodePosition title_ent, 0, 0, 0
   Dim Shared As wMaterial mater
   mater = wGetMaterial(title_ent, 0)
    wMaterialSetShininess mater, 1.0
   Dim as wFont nFont
   nFont = wGetFont("./data/myfont.xml")
   Dim As wNode BillboardText
   BillboardText = wAddBillboardTextSceneNode( _
       nFont, "Play Game", _
       64.0, 32.0, _
       0.0, 0.0, 15.0, _
       title_ent, _
       wMakeARGB(255,255,0,0), _
       wMakeARGB(255,0,0,255))
 
  Dim As wMaterial mat1
  Dim As wTexture txt1
  '====== 2)Take the material number 0 =====
  mat1 = wGetMaterial(BillboardText, 0)
  '====== 3)Take the texture of the material number 0 =======
  txt1 = wMaterialGetTexture(mat1, 0)
  wSetNodeMaterialTexture(title_ent, txt1, 0)



« Last Edit: July 14, 2018, 12:51:30 AM by Tiranas »
Людям с более широким кругозором ведомо, что четкой границы между реальным, действительным и ирреальным воображаемым не существует, что каждый из нас, благодаря тонким физиологическим и психологическим различиям, воспринимает все явления по-своему. (Говард Филлипс Лавкрафт)

Offline Nikolas - WS3D Developer

  • Programmer
  • Global Moderator
  • Marquess
  • *
  • Posts: 847
  • Reputation 53
Re: How to write on texture with a font?
« Reply #8 on: July 07, 2018, 04:16:02 PM »
Yes. I've already checked myself that displays the entire font. Sorry for the inaccuracy. Then use the advice from the previous post. We will make the function of printing text directly into the texture for the next version of the engine. :)
Quote
And still wAddBillboardTextSceneNode - does not support TTF fonts.
Yes. Bitmap only. Here, perhaps, until everything remains the same.
« Last Edit: July 07, 2018, 04:19:50 PM by Nikolas - WS3D Developer »
Под лежачий камень мы всегда успеем...